A A A
BIP
UWAGA!!
PRZEGLĄDASZ ARCHIWALNĄ STRONIĘ BIP ZWIĄZKU GMIN REGIONU KUTNOWSKIEGO
STRONA PROWADZONA DO KOŃCA 2023 ROKU
PRZEJDŹ DO AKTUALNEJ STRONY BIP ZGRK

Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych na budynkach użyteczności publicznej w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego

Podlegający Ustawie, zakończony, unieważniony

„Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013”

Wyjaśnienia do SIWZ

wyjasnienia_341_5_2011_VII.pdf


Wyjaśnienia do SIWZ

wyjasnienia_341_5_2011_VI.pdf


Wyjaśnienia do SIWZ

wyjasnienia_341_5_2011_V.pdf


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA II
z dnia 09.06.2010 r.


Sprawa nr 341/5/2011
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Związek Gmin Regionu Kutnowskiego,
ul. Wojska Polskiego 10a,
99 - 300 Kutno, woj. łódzkie,
tel. (24) 355 - 23 - 45, fax. (24) 355 - 23 - 44.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
Sekcja IV.1) Tekst, który należy zmienić:
- W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert: 14.06.2011 r. godzina 9:00.
Miejsce: Związek Gmin Regionu Kutnowskiego, ul. Wojska Polskiego 10 a, 99 – 300 Kutno
Otwarcie ofert: dnia 14.06.2011 r. godz. 11:00
- W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert: 21.06.2011 r. godzina 9:00.
Miejsce: Związek Gmin Regionu Kutnowskiego, ul. Wojska Polskiego 10 a, 99 – 300 Kutno
Otwarcie ofert: dnia 21.06.2011 r. godz. 11:00


Przewodniczący Zarządu
/.../ Jakub Świtkiewicz
Członek Zarządu
/.../ Jerzy Bryła
Członek Zarządu
/.../ Włodzimierz Frankowski


zmiana_ogloszenia_341_5_2011 II.pdf

modyfikacja_341_5_2011_II.pdf

uzupelnienie_do zalacznika_nr_10 - 10a_konstrukcje_wsporcze.zip


Wyjaśnienia do SIWZ

wyjasnienia_341_5_2011_IV.pdf


Wyjaśnienia do SIWZ

wyjasnienia_341_5_2011_II.pdf

wyjasnienia_341_5_2011_III.pdf


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA I
z dnia 30.05.2010 r.

Sprawa nr 341/5/2011


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:

Związek Gmin Regionu Kutnowskiego,
ul. Wojska Polskiego 10a,
99 - 300 Kutno, woj. łódzkie,
tel. (24) 355 - 23 - 45, fax. (24) 355 - 23 - 44.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
Sekcja III.1.6) Tekst, który należy zmienić:
• W ogłoszeniu jest:
posiadają zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi - certyfikat jakości i bezpieczeństwa SOLAR KEYMARK.
• W ogłoszeniu powinno być:
przedstawią dokument potwierdzający, iż zastosowane kolektory słoneczne posiadają certyfikat jakości i bezpieczeństwa Solar Keymark (bądź równoważny), zaświadczający o spełnieniu przez te produkty wszystkich wymogów jakościowych i trwałościowych, określonych w normie przedmiotowej PN-EN12975 - 1,2:2007 (EN 12975-1,2:2006).
Sekcja IV.1) Tekst, który należy zmienić:
• W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert: 09.06.2011 r. godzina 9:00.
Miejsce: Związek Gmin Regionu Kutnowskiego, ul. Wojska Polskiego 10 a, 99 – 300 Kutno
Otwarcie ofert: dnia 09.06.2011 r. godz. 11:00
• W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert: 14.06.2011 r. godzina 9:00.
Miejsce: Związek Gmin Regionu Kutnowskiego, ul. Wojska Polskiego 10 a, 99 – 300 Kutno
Otwarcie ofert: dnia 14.06.2011 r. godz. 11:00

zmiana_ogloszenia_341_5_2011.pdf

modyfikacja_siwz_341_5_2011.pdf

wyjasnienia_341_5_2011.pdf


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
sprawa nr 341/5/2011


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:

Związek Gmin Regionu Kutnowskiego, ul. Wojska Polskiego 10 a, 99 – 300 Kutno
tel.: (024) 355 – 23 – 45, 355 – 23 – 46; faks 355 – 23 – 44,
OKREŚLENIE TRYBU ZAMÓWIENIA:
Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 i 39
o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz.
1058, Nr 220, poz. 1420 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545 i Nr 91, poz.
742).
ADRES STRONY INTERNETOWEJ NA KTÓREJ ZAMIESZCZONA BĘDZIE SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA: www.zgrk.pl/bip

Specyfikację istotnych warunków zamówienia (w wersji papierowej) Zamawiający może również
przekazać w terminie do 5 dni roboczych od daty otrzymania wniosku o jej przekazanie. Opłata za
przekazanie SIWZ wynosi 15,00 zł.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

1. Zamówienie Zamawiającego dla projektu: „Odnawialne źródła energii w gminach Związku Gmin
Regionu Kutnowskiego – Etap I”, zadanie: „Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych na
budynkach użyteczności publicznej w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego”.

2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
3. Miejsce wykonania:
1) Bedlno na obiekcie: budynku administracyjnego Urzędu Gminy w Bedlnie, Gimnazjum im. Jana
Pawła II w Bedlnie, Szkoły Podstawowej w Pniewie, Szkoły Podstawowej im. 37 Łęczyckiego Pułku
Piechoty im. Ks. J. Poniatowskiego w Pleckiej Dąbrowie, Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej
w Żeronicach, Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Walk nad Bzurą w Szewcach Nadolnych,
Gminnego Centrum Kultury i Sportu w Bedlnie;
2) Nowe Ostrowy na obiekcie: Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Bitwy nad Bzurą w Imielnie,
Szkoły Podstawowej im. Mieczysławy Butler i Gimnazjum im. Gen. Władysława Andersa w
Ostrowach;
3) Witonia na obiekcie: budynku administracyjnego Urzędu Gminy Witonia, Ośrodka Zdrowia i Apteki
w Witoni, Zespole Obiektów Szkolnych w Witoni;
4) Łanięta na obiekcie: Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Łaniętach, Ośrodka Zdrowia w Łaniętach;
5) Kutno na obiekcie: Zespołu Szkół w Byszewie, Zespołu Szkół im. Władysława Stanisława
Reymonta w Gołębiewku Nowym, Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Walk Nad Bzurą we
Wroczynach, Szkoły Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Strzegocinie;
6) Grabów na obiekcie: budynku administracyjnego Urzędu Gminy w Grabowie, Gminnego Zakładu
Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Grabowie, Gimnazjum im. Jana Kochanowskiego i
Szkoły Podstawowej w Grabowie, Szkoły Podstawowej w Chorkach, Szkoły Podstawowej w Starej
Sobótce, Szkoły Podstawowej im. Marii Koszutskiej w Kadzidłowej;
7) Oporów na obiekcie: Zespołu Szkół w Szczycie
8) Góra Św. Małgorzaty na obiekcie: Szkoły Podstawowej i Gminnego Przedszkola w Górze Św.
Małgorzaty, Gimnazjum w Nowym Gaju;
9) Żychlin na obiekcie: Zespołu Szkół w Żychlinie, Szkoły Podstawowej im. Marii Kownackiej w
Grabowie.
4. Opis:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót instalacyjnych i elektrycznych związanych z
budową instalacji technologicznej solarnej dla obiektów użyteczności publicznej w gminach Związku
Gmin Regionu Kutnowskiego na potrzeby ciepłej wody użytkowej.
Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź
materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz kosztorysie nakładczym (przedmiarze robót)
mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi, które będą kompatybilne z
pozostałymi urządzeniami i materiałami instalowanymi zgodnie z dokumentacją projektową.
Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają takie same lub
korzystniejsze parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na
prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej oraz
warunkach zawartych w pozwoleniu na budowę (jeżeli jest wymagane).
Zakres wykonania przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) roboty pomiarowe i przygotowawcze
b) wykonanie wszelkich robót pomocniczych w celu przygotowania podłoża
c) montaż kolektorów słonecznych na dachu budynku
d) montaż i układanie izolowanych rur instalacji solarnej i wodnej
e) wniesienie i montaż urządzeń zgodnie z projektem
f) montaż poszczególnych elementów armatury instalacyjnej
g) wpięcie projektowanej instalacji do instalacji istniejącej w miejscu według projektu
h) montaż przewodów i układów automatyki, w tym:
- układanie kabli i przewodów elektrycznych montowanych poza rozdzielnicami,
- montaż osprzętu, urządzeń i odbiorników energii elektrycznej, wraz z przygotowaniem podłoża i
robotami towarzyszącymi, dla obiektów kubaturowych oraz obiektów budownictwa
inżynieryjnego,
- wykonanie oznakowania zgodnego z dokumentacją techniczną wszystkich wyznaczonych kabli i
przewodów;
i) wykonanie instalacji odgromowej konstrukcji wsporczej, w tym:
- zamocowanie na skarpie na terenie konstrukcji wsporczej pod stelaże kolektorów słonecznych
zgodnie z projektem budowlanym,
- wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji wsporczej,
- przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz potwierdzenie protokołami kwalifikującymi
zamontowaną konstrukcje wsporczą;
j) kompletacja wszystkich materiałów potrzebnych do wykonania podanych wyżej prac
k) ułożenie wszystkich materiałów w sposób i w miejscu zgodnym z dokumentacją techniczną,
wykonanie oznakowania zgodnego z dokumentacją techniczną wszystkich elementów
wyznaczonych w dokumentacji
l) wykonanie prób ciśnieniowych na szczelność instalacji oraz sprawdzających prawidłowe
działanie armatury zabezpieczającej
m) zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych
budynku
n) uruchomienie układu i regulacja
o) przeszkolenie osób wskazanych do obsługi instalacji
p) przeprowadzenie badań kontrolnych jakości wykonania, w tym:
- przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz potwierdzenie protokołami kwalifikującymi
montowane elementy instalacji;
q) sporządzenie pełnej dokumentacji powykonawczej wymaganej przy odbiorze końcowym
inwestycji
Projekt „Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych na budynkach użyteczności
publicznej w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego” dofinansowany jest ze środków
unijnych uzyskanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata
2007 – 2013 Priorytet II Ochrona środowiska zapobieganie zagrożeniom i energetyka Działanie II.9
Odnawialne źródła energii na podstawie umowy Nr UDA-RPLD.02.09.00-00-066/10-00 z dnia 17
listopada 2010 roku.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
CPV 09.33.00.00-1 Energia słoneczna
CPV 45.33.10.00-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
CPV 45.30.00.00-6 Roboty instalacyjne w budynkach
CZY DOPUSZCZA SIĘ ZŁOŻENIE OFERTY CZĘŚCIOWEJ: Nie.
CZY DOPUSZCZA SIĘ ZŁOŻENIE OFERTY WARIANTOWEJ: Nie.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Termin wykonania do dnia 15.10.2012 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
:
1. Opis warunków udziału w postępowaniu:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych).
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (zgodnie z art. 22
ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych) tj.:
a) wykonali z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat (termin należy liczyć od dnia
składania ofert) minimum trzy zamówienia odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom
budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia oraz załączą dokumenty potwierdzające ich
wartość oraz, że roboty te zostały należycie wykonane. Przez zamówienie odpowiadające swoim
rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia należy rozumieć
zakończenie i oddanie do użytku w latach 2005 – 2010 minimum trzech inwestycji instalacji
kolektorów słonecznych o wartości każda nie mniej niż 600 000,00 zł brutto.
b) posiadają potencjał techniczny do wykonania zamówienia tj. dysponują sprzętem niezbędnym do
wykonania zamówienia.
c) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. jako kierownik budowy posiadający
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w
zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych oraz minimum jedna osoba uprawniona do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych wraz z informacją o tych uprawnieniach zgodnie z ustawą
Prawo budowlane.
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.:
posiadają środki finansowe w kwocie minimum na wysokość kwoty 400 000,00 zł lub posiadają
potwierdzoną przez bank zdolność kredytową do kwoty minimum na wysokość 400 000,00 zł.
4) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej
minimum na wartość kwoty, za jaką Wykonawca oferuje wykonanie przedmiotu zamówienia. Jeżeli
kwota ubezpieczenia na moment składania oferty jest niższa Wykonawca zobowiąże się do
podniesienia wartości ubezpieczenia oświadczeniem. Zamawiający wymaga wówczas złożenia wraz
z polisą oświadczenia, w którym wykonawca zobowiąże się, w przypadku uznania jego oferty za
najkorzystniejszą, do podniesienia wartości ubezpieczenia OC do kwoty, za jaką oferuje wykonanie
zamówienia. Wywiązanie się z tego zobowiązania będzie stanowiło warunek zawarcia umowy z
wykonawcą.
5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych).
6) posiadają zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności
działań wykonawcy z normami jakościowymi - certyfikat jakości i bezpieczeństwa SOLAR
KEYMARK.
Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca spełnia
wyżej wymienione warunki.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Ocena spełnienia powyższych warunków dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie
złożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów stosując formułę „spełnia – nie spełnia”
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU:

1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu zobowiązany jest przedstawić w
ofercie następujące dokumenty i oświadczenia:
a) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w którym wykonawca
posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
b) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
c) wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot
zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem
dokumentów potwierdzających ich wartość i zakres oraz, że roboty te zostały wykonane zgodnie
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (wg załącznika nr 6).
d) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w art. 22
ust. 1 ustawy PZP (wg załącznika nr 4).
e) wykaz osób i podmiotów (wg załącznika nr 5), które będą wykonywać zamówienie lub będą
uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności
wraz z załączonym oświadczeniem Wykonawcy potwierdzającym, że przedstawione w wykazie
osoby posiadają:
 uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
 uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
 informacja o uprawnieniach zgodnie z uprzepisami stawy Prawo budowlane;
oraz informacji o podstawie do dysponowania osobami wskazanymi w wykazie.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których
mowa w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru,
wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w przypadku
osób fizycznych oświadczenie, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 1 ustawy PZP.
b) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego w myśl art. 24 ust. 1 ustawy PZP (wg załącznika nr 8).
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega
ze składkami na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym i osobach
zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków polega na zasobach innych podmiotów, a
podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w
odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w pkt. 2 lit. a), c) i d) rozdziału VII SIWZ.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim
przypadku Wykonawcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako
przedstawiciela pozostałych – lidera do zaciągania zobowiązań i rozporządzania prawem w sprawach
związanych z przedmiotem zamówienia, a jego upoważnienie musi być udokumentowane
pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli.
Dokumenty wskazane w pkt. 2 lit. a), c) i d) rozdziału VII składa każdy z partnerów osobno.
Jeżeli w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada się zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio
miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 lit. a), c) i d) rozdziału VII składa dokument lub
dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument w tym zakresie powinien być
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokument w tym
zakresie powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dokument w tym zakresie
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, zastępuje się je dokumentem, zawierającym oświadczenie
złożone przez notariuszem właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organu samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może
zwrócić się do właściwych organów odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji
dotyczących przedłożonego dokumentu.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w
przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26
ust. 2b ustawy PZP, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są
poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty, Zamawiający może żądać
przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona
kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawidłowości. Dokumenty
sporządzane w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
OGRANICZENIA MOŻLIWOŚCI UBIEGANIA SIĘ O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE:
Zamawiający nie ogranicza możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u
których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
SEKCJA IV: PROCEDURA
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony.
INFORMACJA NA TEMAT WADIUM:
Zamawiający wymaga wraz ze składaniem oferty wniesienie wadium w wysokości 23 000,00 zł (słownie:
dwadzieścia trzy tysiące złotych).
KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE:
Kryteria oceny ofert: najniższa cena – 100%.
MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Termin składania ofert: 09.06.2011 r. godzina 9:00.
Miejsce: Związek Gmin Regionu Kutnowskiego, ul. Wojska Polskiego 10 a, 99 – 300 Kutno
Otwarcie ofert: dnia 09.06.2011 r. godz. 11:00
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:
Termin związania 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
INFORMACJE NA TEMAT UMOWY RAMOWEJ:
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
INFORMACJA O ZAMIARZE USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW WRAZ Z
ADRESEM STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ BĘDĄ ZAMIESZCZONE DODATKOWE
INFORMACJE DOTYCZĄCE DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:

Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu.
INFORMACJA O PRZEWIDYWANYM WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Z ZASTOSOWANIEM AUKCJI ELEKTRONICZNEJ WRAZ Z ADRESEM STRONY INTERNETOWEJ,
NA KTÓREJ BĘDZIE PROWADZONA AUKCJA ELEKTRONICZNA:

Zamawiający nie będzie dokonywał wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji
elektronicznej.
ZMIANA UMOWY:
Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
UNIEWAŻNIENIE UMOWY:
Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE:
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
NIE [  ] TAK X
Jeśli tak, wskazać projekt/ program:
Przedmiot zamówienia publicznego korzysta z dofinansowania ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013
Data ZAMIESZCZENIA niniejszego ogłoszenia 20/05/2011
WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA
Związek Gmin Regionu Kutnowskiego, ul. Wojska Polskiego 10a, 99 – 300 Kutno z dniem 20/05/2011 r.
zamieścił ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 122912-2011 i wszczyna
postępowanie sprawa nr 341/4/2011 w trybie przetargu nieograniczonego w ramach projektu pn.:
„Odnawialne źródła energii w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego – Etap I”, zadanie:
„Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych na budynkach użyteczności publicznej w gminach
Związku Gmin Regionu Kutnowskiego”.

Przewodniczący Zarządu
/.../ Jakub Świtkiewicz
Członek Zarządu
/.../ Jerzy Bryła
Członek Zarządu
/.../ Mirosław Włodarczyk

Treść ogłoszenia

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

kpl_zal_roboty_ks_II.zip

zalacznik_roboty_ks_II_nr_10.zip

Opublikował: Michał Prokopiak
Publikacja dnia: 20.05.2011
Dokument oglądany razy: 2734
Dokument z dnia: 20.06.2011
Podlega Ustawie