Usługa pełnienia funkcji Nadzoru Inwestorskiego nad wykonaniem instalacji fotowoltaicznych dla przedsięwzięcia pn. ”Odnawialne źródła energii w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego – Etap II”
Nie podlegający Ustawie, zakończony, rozstrzygnięty
ZAPYTANIE OFERTOWE
PROWADZONE ZGODNIE Z ZASADĄ KONKURENCYJNOŚCI
z dnia 14.12.2017 r.
na wykonanie usługi pełnienia funkcji Nadzoru Inwestorskiego nad wykonaniem instalacji fotowoltaicznych dla przedsięwzięcia pn. ”Odnawialne źródła energii w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego – Etap II” na terenie gmin: Bedlno, Góra Św. Małgorzaty, Krośniewice, Łanięta, Oporów, Strzelce i Witonia.
Rozdział 1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Związek Gmin Regionu Kutnowskiego
ul. Wojska Polskiego 10 a
99 – 300 Kutno
NIP: 775 – 19 – 93 – 152 Regon 610191611
tel.: (24) 355 – 23 – 45, 355 – 23 – 46; faks: (24) 355 – 23 – 44,
e-mail: biuro@zgrk.pl, strona internetowa: www.zgrk.pl/bip
godziny pracy: od poniedziałku do piątku od 700 do 1500
Rozdział 2. OKREŚLENIE TRYBU ZAMÓWIENIA:
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie zaproszenia do składania ofert.
2. Postępowanie, którego dotyczy niniejsza specyfikację istotnych warunków zamówienia (zwana w dalszej części SIWZ) oznaczone zostało przez Zamawiającego numerem sprawy: 271.6.2017.
Rozdział 3. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego dla przedsięwzięcia: „Odnawialne źródła energii w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego – Etap II” nad wykonaniem instalacji fotowoltaicznych wymienionych w załączniku nr 7 do niniejszego zapytania ofertowego.
2. Rodzaj zamówienia: usługa
3. Miejsca wykonania:
• gmina Bedlno: Gimnazjum w Bedlnie, Szkoła Podstawowa w Pleckiej Dąbrowie, Żeronicach, Pniewie i Szewcach Nadolnych, Urząd Gminy w Bedlnie, Stacja uzdatniania wody w Głuchowie, Orłowie i Pniewie, Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Bedlnie,
• gmina Góra Św. Małgorzaty: Stacja uzdatniania wody w Zagaju, Przepompownia ścieków w Tumie i Podgórzycach, Urząd Gminy w Górze Św. Małgorzaty, Gimnazjum w Nowym Gaju, Szkoła podstawowa w Górze Św. Małgorzaty i Sługach, Gminne Przedszkole w Górze Św. Małgorzaty,
• gmina Krośniewice: Stacja Uzdatniania Wody w Nowym,
• gmina Łanięta: Urząd Gminy w Łaniętach, Oczyszczalnia ścieków w Łaniętach, Stacja uzdatniania wody w Łaniętach, Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Łaniętach, Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Łaniętach,
• gmina Oporów: Urząd Gminy w Oporowie, Stacja uzdatniania wody w Oporowie i Kurowie, Zespół Szkół w Oporowie, Szczycie,
• gmina Strzelce: Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Strzelcach,
• gmina Witonia: Stacja uzdatniania wody w Witoni i Gajewie.
4. Opis:
Przedsięwzięcie pod nazwą: „Odnawialne źródła energii w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego – Etap II” jest dofinansowane ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna Działanie IV.1 Odnawialne źródła energii Poddziałanie IV.1.2 Odnawialne źródła energii na podstawie umowy Nr UDA-RPLD.04.01.02-10-0086/16 z dnia 23.11.2017 roku.
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego nad wykonaniem robót budowanych w ramach przedsięwzięcia pn.: „Odnawialne źródła energii w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego – Etap II”, w zakresie:
Szczegółowo roboty budowlane opisane są w załączniku nr 7 niniejszego SIWZ.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.70.00 – 1 nadzór nad robotami budowlanymi
71.52.00.00 – 9 usługi nadzorowania placu budowy
71.63.00.00 – 3 usługi kontroli i nadzoru technicznego
71.31.40.00 – 2 usługi energetyczne i podobne
5. Wykonawca winien zapewnić minimum siedmioletnią gwarancję.
Rozdział 4.
1. TERMIN ROZPOCZĘCIA I ZAKOŃCZENIA ZAMÓWIENIA: od momentu podpisania umowy do 30.11.2018 r.
2. Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia terminu o którym mowa w punkcie 1, w przypadku wydłużenia terminu zawartego w umowie z wykonawcą robót.
3. W przypadku nie rozpoczęcia robót budowlanych zamawiający zastrzega możliwość rozwiązania umowy z wykonawcą (Inspektorem Nadzoru) bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów ze strony zamawiającego.
Rozdział 5. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW:
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający następujące warunki:
1) posiadają kompetencje lub uprawnienia do wykonywania określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp i oświadczenia złożonego zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie doświadczenia Wykonawcy lub wskazanych przez niego osób, przedstawionego zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, na co najmniej jedną usługę pełnienia nadzoru nad robotami budowlanymi w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, polegającej na budowie lub rozbudowie instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy minimum 20 kWp.
3) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponowali osobą/bami posiadającą/cymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, a które uprawniają do nadzorowania robót budowlanych w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Zamawiający określając warunek udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posłużył się aktualnym na dzień ogłoszenia postępowania nazewnictwem uprawnień. Zamawiający wymaga uprawnień adekwatnych do nadzorowania robót budowlanych objętych niniejszym postępowaniem. W związku z powyższym Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiednie uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj Dz.U. z 2016 r. poz. 209 z zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyżej wymienionych funkcji, w przypadku posiadania wymaganych uprawnień i doświadczenia przez daną osobę.
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
5) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.
Rozdział 6. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
2. Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
3. Informacja dotyczące osób skierowanych do wykonania zamówienia i ich doświadczeniu – załącznik nr 3 do SIWZ.
4. Informacje dotyczące podwykonawców – załącznik Nr 4 do SIWZ.
5. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik Nr 6 do SIWZ.
Rozdział 7. INNE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA WYMAGANE W POSTĘPOWANIU:
1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy.
2. Wypełnione i podpisane oświadczenia.
3. Wypełnione i podpisane informacje zawierające doświadczenie Wykonawcy i wskazanie części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy.
Rozdział 8. KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE:
Kryteria oceny ofert:
- najniższa cena – 80 pkt (maksimum);
- doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia – 20 pkt (maksimum).
Algorytm oceny ofert:
1. Kryterium cena (KC)
Najniższa cena oferty
KC = --------------------- x 80 pkt
Cena badanej oferty
2. Doświadczenie osób (DO)
a) Ocenie będzie podlegać ilość nadzorów nad robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wykonanych przez wskazane przez Oferenta osoby.
Punkty za doświadczenie DOK:
- 0 pkt – 1 wykonana usługa pełnienia samodzielnej funkcji Inspektora Nadzoru = 0 pkt;
- 5 pkt – 2 wykonane usługi pełnienia samodzielnej funkcji Inspektora Nadzoru = 5 pkt;
- 10 pkt – 3 i więcej wykonanych usług pełnienia samodzielnej funkcji Inspektora Nadzoru = 10 pkt.
b) Ocenie będzie podlegać ilość nadzorów nad robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wykonanych przez wskazane przez Oferenta osoby.
Punkty za doświadczenie DOE:
- 0 pkt – 1 wykonana usługa pełnienia samodzielnej funkcji Inspektora Nadzoru = 0 pkt;
- 5 pkt – 2 wykonane usługi pełnienia samodzielnej funkcji Inspektora Nadzoru = 5 pkt;
- 10 pkt – 3 i więcej wykonanych usług pełnienia samodzielnej funkcji Inspektora Nadzoru = 10 pkt.
Razem kryteria (RK): RK = KC + DOK + DOE.
Rozdział 9. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Termin składania ofert: 22.12.2017 r. godzina 9:00.
2. Miejsce: Związek Gmin Regionu Kutnowskiego, ul. Wojska Polskiego 10 a, 99 – 300 Kutno
3. Osoba do kontaktu: Ewa Monika Ratajska tel. (24) 355 – 23 – 46 w godzinach pracy Związku Gmin Regionu Kutnowskiego.
Zamawiający dopuszcza przekazywania oświadczeń, wniosków, zapytań, zawiadomień oraz informacji za pomocą faksu i drogi elektronicznej (z wyłączeniem: formularza oferty, oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, zobowiązania innych podmiotów, w przypadku gdy Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie polegał na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp oraz wykazu osób i doświadczenia Wykonawcy, które muszą być złożone pisemnie w formie oryginału), pod warunkiem, że każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt ich otrzymania.
4. Ofertę należy złożyć w jednej zamkniętej kopercie lub opakowaniu, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Oferta powinna być zaadresowana na Zamawiającego z podaniem nazwy i adresu Wykonawcy oraz z napisem: „Oferta na pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego nad robotami budowlanymi w zakresie: „Odnawialne źródła energii w gminach Związku Gmin Regionu Kutnowskiego – Etap II” sprawa nr 271.6.2017”.
Rozdział 10. WADIUM:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2 300,00 zł (słownie: dwa tysiące trzysta złotych).
2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty tj. do dnia 22.12.2017 roku godz. 900.
3. Wykonawca może wnieść wadium w:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium przelewem na rachunek PeKaO S.A. I Oddział Kutno 82 1240 3190 1111 0010 0844 8829 (ksero przelewu dołączyć do oferty)
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie (godzina) składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na nieoprocentowanym rachunku bankowym.
6. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z tej gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenia Wykonawcy.
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą;
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;
c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) który został wykluczony z postępowania;
3) którego oferta została odrzucona.
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli wykonawca na wezwanie (zgodnie z art. 26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych), nie złożył dokumentów lub oświadczeń (zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych) lub pełnomocnictw, chyba, że udowodnił, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Rozdział 11. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:
Oferta traci ważność po 30 dniach kalendarzowych od ostatecznego terminu składania ofert.
Rozdział 12. INFORMACJE NA TEMAT ISTOTNYCH WARUNKÓW UMOWY
Zamawiający dopuszcza wprowadzenie istotnych zmian w treści umowy w formie aneksu pisemnego na następujących warunkach:
1) Jeżeli Zamawiający dokonał zmiany sposobu wykonania części przedmiotu, czego nie można było przewidzieć, ani też nie wynikało to z potrzeby wykonywania prac i nie można było tego przewidzieć przed zawarciem umowy;
2) Jeżeli zmianie ulegnie urzędowa stawka VAT.
ROZDZIAŁ 13. INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE:
1. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i skalkulowania wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia.
2. Informujemy, iż zaproponowane ceny będą porównywane z innymi ofertami. Z firmą, która przedstawi najkorzystniejszą ofertę zostanie podpisana umowa.
3. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji oferenta określoną w rejestrze handlowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacji Oferenta.
Załączniki:
1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1.
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału – załącznik nr 2.
3. Wykaz osób skierowanych do wykonania zamówienia – załącznik nr 3.
4. Informacja o zamiarze powierzenia podwykonawcy/com części zamówienia – załącznik nr 4.
5. Projekt umowy – załącznik nr 5.
6. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 6.
7. Zestawienie obiektów, propozycji usytuowania instalacji i zapotrzebowania mocy – załącznik nr 7.
8. Opis Robót – załącznik nr 8.
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI (SPAKOWANE W FORMACIE ZIP)
Publikacja dnia: 14.12.2017
Dokument z dnia: 14.12.2017
Nie podlega Ustawie